Klachtenregeling Als je klachten hebt over het onderzoek of over de bejegening door degene die het onderzoek heeft verricht dan is het aan te raden eerst met deze persoon zelf erover te praten. Als een gesprek onverhoopt niet mogelijk is of als een gesprek het probleem niet oplost dan bestaat de mogelijkheid je klacht voor te leggen aan de Klachtencommissie van de Koninklijke Organisatie van Verloskundigen, de KNOV. De KNOV-commissie - heeft geheimhoudingsplicht - behandelt je klacht onafhankelijk - hanteert het beginsel van hoor en wederhoor van klager en aangeklaagde - doet een uitspraak over de gegrondheid van de klacht - kan adviezen geven - doet geen uitspraak over financiële aangelegenheden - doet geen uitspraak over eventuele (rechts-)gevolgen. Na de uitspraak van de klachtencommissie blijft het altijd mogelijk om je te wenden tot een rechtelijke instantie, bijvoorbeeld het Medisch Tuchtcollege.
Adres van de Klachtencommissie, waar ook het Klachtenreglement kan worden opgevraagd: Klachtencommissie KNOV Postbus 2001 3500 GA Utrecht Telefoon 073-6891890